lørdag den 4. november 2017

Flot og farligt

Ved Katoomba Falls fik vi øje på en hvid fugl med gul top – og tænk det var en kakadue. Jeg har altid været synes det var så fin en fugl og faktisk ønsket mig en så jeg blev meget optaget af at kigge på dem. 







Senere så vi mange flere og på turen hjem så vi dem også i nogle villahaver. Så bliver det pludseligt så almindeligt.











På et tidpunkt fik vi øje på en sort slange, som lå og snoede sig på den anden side af rækværket.
Denne fugl lignede en påfugl og så alligevel ikke - billedet er lidt utydeligt, men den gik. Da jeg kiggede nærmere på halen kunne jeg se at den var lyreformet. Måske en Lyrebird / lyrefugl?


Lars: ”pas med hvad du rører ved, der kan være et farligt insekt.” Han kiggede på Christoffer som svarede: ”Alle dyr i Australien er farlige”. Så var det ligesom sat på plads, selvom jeg måske ikke følte mig så truet af kakaduerne.

Nu venter jeg bare på at se kænguruer :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar