lørdag den 23. marts 2019

Konsulatdag

I dag fredag var dagens vigtigste punkt et besøg på det danske konsulat, som heldigvis har et kontor i Barcelona. Vi kunne gå derop og vi fandt konsulatet i en flot, gammel bygning - det var lige sådan en bygning et konsulat skal ligge i.

Vi blev mødt af en omsorgsfuld dansk kvinde, som virkede som en person, der tog sig af de problemer folk kom til hende med. Jeg afleverede politirapport, pasbilleder og udfyldte diverse skemaer.Da Lars lagde de 134 euro på bordet sagde hun sødt "nå, dem må du betale?" Hvortil jeg kun kunne svare at det var han nødt for jeg havde jo ingen :-)

Vi talte lidt om tricktyveriet (som ikke dækkes af forsikringen) og hun sagde, at jeg skulle være glad for at det foregik på denne måde og at der ikke havde stået en med en kniv og truet mig. Det har tidligere strejfet mig hvad der ville være sket, hvis vi havde opdaget og stoppet ham.

Glade gik vi ud i solskinnet, som var helt vidunderligt. Det var den skønneste forårsdag, som vi fejrede med en italiensk is. Vi var selvfølgelig også et smut på havnen og kigge på både og mennesker.
Dagen har bare bestået af afslapning og hygge og helt som det plejer er vi begyndt at længes hjem, det indtræder altid et døgns tid før hjemrejsen.

Vi ledte selvfølgelig efter et godt spisested og denne gang fandt vi en perle. Det var et pastasted, hvor man selv valgte, sovs, pasta og andet tilbehør og så blev det tilberedt. Pudsig, rustik indretning, men meget hyggeligt. Stolene var træ- eller metalskamler og bænke langs væggen. Vi sad ved noget som nærmest kan beskrives som hylder. Maden smagte virkeligt godt.



Og her er et udsnit af spisekortet og adressen, hvis nogen skulle få lyst


Ingen kommentarer:

Send en kommentar